صندوق قرض الحسنه عاشورائیان

عاشورائیان؛ صندوق قرض الحسنه عاشورائیان در روز 13 تیر 1399 (11 ذی القعده 1441) همزمان با میلاد با سرسعادت امام هشتم شیعیان، امام مهربانی ها، امام رضا (ع) اعلام موجودیت نمود.

عضویت و لغو عضویت:
– عضو صندوق با تکمیل کاربرگ درخواست عضویت و پذیرفتن شیوه نامه صندوق و امضای آن می توانند عضو این صندوق شود.
– هر عضو متعهد می شود بر اساس وضعیت مالی خود حداقل یک سهم خریداری نموده و تا انتهای هر ماه نسبت به واریز مبلغ پس انداز خود به ارزش ریالی سهم خریداری شده اقدام نماید که مبلغ پرداختی هر عضو در حساب پس انداز وی ثبت می گردد.
– هر عضو در صورتی که وام دریافت نکرده باشد در هر زمان که مایل باشد می تواند حساب پس انداز خود را ببندد ولی بایستی یک ماه قبل به صورت کتبی به صندوق اعلام نماید تا با او تسویه حساب شود و در صورت دریافت وام و یا ضمانت، هر عضو تا یک سال پس از اتمام اقساط خود و یا اشخاص دیگر وام گیرنده که این عضو ضامن آن بوده، نمی تواند پس انداز خود را دریافت نماید.

شرایط پرداخت وام:
– وام صندوق برای ایجاد معیشت های جایگزین و فعالیت های اقتصادی و اشتغال زا و درآمد سازگار با محیط زیست پرداخت می شود.
– حداکثر میزان وام پرداختی به هر عضو با تصمیم هیات امنای صندوق بین ۳ الی حداکثر ۱۰ (و بنا به تشخیص در موارد خاص تا ۲۰) برابر میزان پس انداز فرد می باشد.
– شخص وام گیرنده از ماه بعد قسط مربوط به وام خود را بر اساس تصمیم هیات امنای صندوق به صورت جداگانه پرداخت خواهد کرد.
– هر عضو با ارائه یک طرح درآمدزایی به صندوق، حداقل پس از ۵ ماه پس انداز می تواند برای ماه ششم تقاضای وام نماید و در نوبت قرار گیرد.
– صندوق می تواند براساس طرح های دریافتی و سهمیه های خود، عضو را به بانک ها و سازمان های حمایتی مربوطه جهت اخذ وام معرفی نماید.
– اولویت پرداخت وام به ترتیب با اعضایی است که – نظم در پرداخت پس انداز ماهانه – مشکلات نظیر بیماری، آتش سوزی و … – هزینه ازدواج و خرید جهیزیه و زایمان – سرپرستان افراد ضعیف از نظر اقتصادی و سرپرستان خانواده – فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی – طرح های اقتصادی با قابلیت اجرایی – مدت زمان بازپرداخت وام.
– پرداخت وام به تشخیص هیات امنای صندوق، اعتبار صندوق و بنا بر درخواست اعضای صندوق و به صورت اولویت بندی خواهد بود.
– افراد تا تسویه وام دریافتی نمی توانند متقاضی وام دیگری باشند جز این که نسبت به خرید سهم جدید اقدام نمایند.

نحوه باز پرداخت وام:
– مدت بازپرداخت، میزان اقساط وام متناسب با مبلغ وام توسط هیات امنای صندوق تعیین می شود. بر اساس نوع طرح پیشنهادی با تشخیص هیات امنای صندوق و توافق وام گیرنده به صورت قسطی و یا یکجا می باشد و به ازای معرفی هر عضو جدید به عنوان امتیاز یک قسط به اقساط وام گیرنده اضافه می شود.
– برای پرداخت هزینه های جاری، حسابداری و خودگردانی صندوق، حداکثر ۱% مبلغ وام به عنوان کارمزد به ازای هر یک سال اقساط و به صورت یک جا و در زمان پرداخت وام از وام گیرنده دریافت می شود.
– در صورت تمایل هر وام گیرنده مبلغی به دلخواه (حداقل ۱% مبلغ وام) جهت صرف در امور خیریه به صندوق پرداخت نماید و به ازای هر ۱% مبلغ بیشتر جهت کمک به امور خیریه یک قسط به اقساط بازپرداختی آن به عنوان امتیاز اضافه می شود.
– جهت حفظ منابع صندوق، هر وام گیرنده به اندازه دو برابر وام دریافتی یک فقره چک یا سفته به صندوق ارائه خواهد کرد و دو نفر از اعضای صندوق ضمانت وام دریافتی را برعهده خواهد گرفت. در ضمن یک عضو صندوق حداکثر برای دو نفر می تواند ضمانت نماید.
– تاخیر در پرداخت هر یک از اقساط بیش از ده روز تخلف قرض گیرنده از شرایط قرارداد، موجب حال شدن دین می گردد و صندوق حق دارد کلیه بدهی قرض گیرنده بابت این قرض را ابتدا از پس اندازهای وام گیرنده و ضامن ها نسبت به وصول اقساط وام برداشت نموده و در غیر این صورت از طریق تضامین و اسناد تجاری موجود در پرونده و از طریق مراجع قضایی استیفاء نماید و قرض گیرنده حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب می نماید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

http://ashouraeiyan.ir/?p=9492

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: