کمیته فرهنگی عاشورائیان

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با انجام یک مطالعه، امکان استفاده از سونوگرافی به جای رادیوگرافی برای تشخیص شکستگی آرنج کودکان و کاهش مواجهه آن‌ها با اشعه را مورد بررسی قرار دادند.

روند اجرای کار کمیته فرهنگی به این صورت بود که در کنار گروه های عمرانی، یک گروه فرهنگی در قالب چندین تیم به مدارس روستاهای منطقه می رفتند و به برگزاری کلاسهای فرهنگی برای دانش آموزان می پرداختند.

تجربه برگزاری کلاس های فرهنگی برای دانش آموزان و فعالیت های دیگر فرهنگی برای مخاطبین بزرگسال در سال های گذشته، اعم از برگزاری مراسم ها و جلسات گپ و گفت با مردم منطقه و همچنین برگزاری نمایشگاه عکس و نمایشگاه شهدا در چند روستا، به صورت چرخشی، ساختار اولیه گروه فرهنگی، تشکیل شد و این روند در سالهای بعد با برنامه ریزی دقیق تر، کیفیتی بالاتر و به روز تر ادامه پیدا کرد.

ماموریت:

۱- فراهم آوردن زمینه پرورش و تربیت اسلامی منطقه در مقاطع سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و ایجاد فضای رشد و شکوفایی معنوی و مادی با رویکرد حرکت اجتماعی و با محوریت مساجد و مدارس به عنوان پایگاههای اصلی فعالیت.

۲- ایجاد شبکه ای از افراد دغدغه مند در کل منطقه سیستان به عنوان فعالان فرهنگی و تقویت بنیه علمی و معرفتی و همچنین توانمندی مدیریتی و اجرایی این افراد برای پیشبرد امور اجرایی این حوزه و واگذاری گام به گام کل جریان اجرایی فرهنگی به این جمع از نیروهای مستعد بومی رشد یافته در این بستر.

چشم انداز:

ایجاد شبکه ای فعال و پویا از افراد مستعد و توانمند در زمینه مدیریت و جریان سازی فرهنگی، به گستردگی منطقه اعم از همه روستاهای آن که در این گستره با حرکت منسجم و هماهنگ در حوزه پرورش و تربیت و سبک زندگی  اسلامی نسلهای جدید از کودکان تازه متولد شده تا خانواده های نوپای جوانان بومی، شاهد فعالیت های جدی و زیربنایی فرهنگی باشیم تا جایی که رشد معرفتی و فرهنگی منطقه بعد از مدتی مشهود بوده و این حرکت منجر به حرکت های اجتماعی جدی برای رفع مشکلات و تنگناهاو دستیابی به جامعه اسلامی پویا و مولد در منطقه شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

http://ashouraeiyan.ir/?p=2245

اخبار مرتبط:

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: